مبانی سواد بصری و ترکیب بندی، مقیاس و پرسپکتیو

تعداد نظرات : 0


آشنایی ابتدایی با مقیاس، بُعد سوم و پرسپکتیو؛ در هنر های تجسمی

مقیاس
تمامی عناصر بصری می توانند تاثیر یکدیگر را تعدیل کنند و تغییر دهند. "اندازه ی شکل ها نسبت به یکدیگر را مقیاس می گویند "عنصری کوچک به نظر نمی رسد مگر آن که در مجاورت عنصر بزرگتری قرار گرفته باشد و میزان کوچکی آن بستگی به مقیاس آن با شکل های دیگردارد. مثلا حروفی که ممکن است روی پوستری کوچک به نظر برسند پشت جلد یک کتاب بسیار بزرگ جلوه می کنند. یکی از مهم ترین عواملی
که درتعیین مقیاس دخیل است اندازه های بدن انسان است.


برچست ها :
ادامه مطلب ...
تعداد بازدید : 511

» دانلود رایگان کتاب نویفرت فارسی

تعداد نظرات : 0

کتاب نویفرت فارسی


لینک کمکی اضافه شد

کتاب نویفرت فارسی از سری کتاب هایی هستش که هر دانشجوی معماری هر ترم باهاش کار داره و در کل میشه گفت که دانشجوی رشته معماری رو نمیشه پیدا کرد که هر ترم با این این کتاب سرو کار نداشته باشه.
از چند وقت پیش چند قسمت از کتاب نویفرت رو واسه دانلود گذاشتم تو سایت که مورد استقبال خیلیا قرار گرفت ولی به علت بعضی کم کاریا زیاد وقت نداشتم قسمت های باقی مونده کتاب رو بزارم تو سایت و خیلی از عزیزان هم درخواست کتاب رو به رو به صورت کامل کردن.
منم به همین خاطر تقسمیم گرفتم قال قضیه رو بکنم و کل کتاب رو یه جا بزارم واسه دانلود.
امروز هم این امر میسر شد و کل کتاب نویفرت فارسی رو به صورت پی دی اف آماده کردم تا دانلود کنید.

مشخصات کتاب :
نام کتاب : اطلاعات معماری نویفرت ( نویفرت ۲۰۰۸ فارسی )
نویسنده : ارنست نویفرت ، پیتر نویفرت
مترجم : مهندس کوروش محمودی
تعداد صفحات : ۶۴۴ صفحه
انتشارات : شهر آب
رشته : معماری – ساختمان – عمران – نقشه برداری – شهرسازی

“برای دانلود به ادامه مطلب بروید…”

حجم : ۱۰۶MG
برای راحتی در دانلود این کتاب به ۸ پارت تقسیم شده است و شما میتوانید با لینک مستقیم از سایت سیویلز دانلود کنید.(لینک ها تصحیح شدند)

» پارت ۱

» پارت ۲

» پارت ۳

» پارت ۴

» پارت ۵

» پارت ۶

» پارت ۷

» پارت ۸

دوستان اگر نتوانستند که از فایل های بالا استفاده کنند میتوانند از سایت زیر جهت دانلود یکجااستفاده کنند :

دانلود به صورت کامل کتاب نویفرت فارسی به حجم ۱۰۶ مگابایت

» پسورد فایل : www.civilz.com


برچست ها :
تعداد بازدید : 353

ضوابط و استانداردهای طراحی کلیه فضاهای آموزشی (مدارس)

تعداد نظرات : 2

knnm1z99vqcom3iufv8.jpg (300×284)


برچست ها :
ادامه مطلب ...
تعداد بازدید : 362

» ۹۰ نکته طلایی در شیت بندی معماری

تعداد نظرات : 0



در شیت بندی نکات متعددی مؤثر خواهند بود . لیکن اولین تأثیر مربوط به ذوق و سلیقه خود شخص بوده و سپس مواردی که در دروس مبانی و مقدمات طراحی آموخته ، خواهد توانست به او در بیان درست طرح و ایده و کانسپت طراحی شده کمک کند.

شیت بندی
به همین دلیل مجموعه کاملی از نکاتی که در یک شیت بندی خوب باید مورد توجه قرار گیرد را برای شما عزیزان آماده کرده ایم تا نهایت استفاده را ببرید.

نام فایل : ۹۰ نکته طلایی در شیت بندی
حجم : ۶۵۲ کیلوبایت – پی دی اف – ۱۰ صفحه

 

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید:

DOWNLOAD


برچست ها :
تعداد بازدید : 255

دانلود پاورپوینت تاریخ شهر و شهرنشینی در ایران و جهان

تعداد نظرات : 0

تاریحچه ایران و جهان


» حجم فایل : 3 مگابایت » نوع فایل : rar » رمز عبور : www.engplus.ir » فایل مورد نظر در " 1 " قسمت آماده دانلود از لینک زیر می باشد. #


برچست ها :
تعداد بازدید : 238

فیلم تراکم دینامیکی

تعداد نظرات : 0

تراکم دینامیکی خاک

تراکم دینامیکی خاک یکی از روش‌های تراکم عمقی خاک است.

در احداث خاک ریز شاهراه‌ها، سدهای خاکی و سازه‌های مهندسی متعدد دیگر نیاز داریم تا خاک شل را به آن حد از تراکم برسانیم تا ظرفیت باربری خاک افزایش یابد. به عمل‌هایی که باعث رسیدن به این مقصود می‌شود تراکم خاک گویند. از فواید تراکم می توان به افزایش باربری خاک، کاهش نشست‌های ناخواسته، پایداری شیروانی‌ها اشاره کرد. تراکم با دستگاه‌های معمول از جمله غلتک‌های استوانه‌ای صاف، پاچه‌بزی و چرخ لاستیکی می‌تواند تا ۳۰ سانتیمتر سطح خاک را متراکم کند. در صورتی که بخواهیم تراکم در لایه‌های عمیق‌تر خاک رخ دهد می بایست از تراکم دینامیکی و ارتعاشی استفاده کنیم.

دانلود فیلم تراکم دینامیکی   Dynamic Compaction

زمان فیلم: ۱٫۲۱ دقیقه

حجم فایل: ۳٫۶۵ مگابایت

 

 

انیمیشن   تراکم دینامیکی    Dynamic Compaction

حجم فایل : ۷۶۰ کیلو بایت


برچست ها :
تعداد بازدید : 94

بتن خودتراکم

تعداد نظرات : 0

بتن خودتراکم

بقیه ادامه مطلب


برچست ها :
ادامه مطلب ...
تعداد بازدید : 173

روشهای اجرای شالوده های عمیق

تعداد نظرات : 0

روشهای اجرای شالوده های عمیق

بقیه ادامه مطلب


برچست ها :
ادامه مطلب ...
تعداد بازدید : 141

تعاریف اساسی روسازی و راهسازی

تعداد نظرات : 0

RoadWay

بقیه ادامه مطلب


برچست ها :
ادامه مطلب ...
تعداد بازدید : 110

دید پـرنده 2

تعداد نظرات : 0

شیخ محمـد ( حاکم دوبی) مثل دیگرسلاطین، معمـولاً ازبالا به همه چیز نگاه می کند

بقیه ادامه مطلب


برچست ها :
ادامه مطلب ...
تعداد بازدید : 333

حقایقی در مورد آثار هنری

تعداد نظرات : 0


یک انتخاب احساسی

انتخاب و نمایش آثار هنری در دکوراسیون داخلی ساختمان، یکی از مقوله های مهم در دکوراسیون داخلی محسوب می شود و از این رو بسیار به آن پرداخته شده است. یک اثر هنری آفریده می شود تا روح شما را تازه کند و به آن شادی ببخشد. بنابراین اگر یک اثر هنری را برای نصب در فضای خصوصی خانه خود انتخاب می کنید، باید هر زمان به آن می نگرید، از آن لذت ببرید. هنر با افراد مختلف به طرق مختلف صحبت می کند. انتخاب اثر هنری یک انتخاب صددرصد احساسی و قلبی است. پس آنچه را دوست دارید انتخاب کنید و به انتخاب یک اثر هنری منطقی نگاه نکنید.



تابلو
بقیه ادامه مطلب


برچست ها :
ادامه مطلب ...
تعداد بازدید : 206

دانلود مقاله سبک معماری “اسم” – پایه گذار معمار ایرانی ( مهندس عامری ف

تعداد نظرات : 10

 

سابقه معماری ایران به حدود هزاره هفتم قبل از میلاد می رسد. از آن زمان تاکنون، این هنر پیوسته در ارتباط با مسائل گوناگون، توسعه و تکامل یافته است. با گذشت سالیان دراز و با گذر از دوره های مختلف فرهنگی و تاریخی، میراثی که برای معماران امروز بر جای مانده، مبانی نظری ریشه دار در فرهنگ و هنر این مرز و بوم است که از نظرها غافل مانده و ترکیبی از فرم های غریب سبک های تولد یافته در فرهنگ هایی دیگر و شکل گرفته برای مردمانی دیگر. رنگ باختن مفهوم هویت دردی است که معماری کشور بدان گرفتار است. طراحی های باری به هر جهت و فرم هایی که در پی تکرار و تقلید شکل می گیرند، معماری کشور را گرفتار دور باطلی کرده که

رهایی از آن، نیازمند تفکری عمیق در چرایی رسیدن به این نقطه و جست و جو برای یافتن راه حلی عملی است.


دانلود با لینک مستقیم


برچست ها :
تعداد بازدید : 1976

ضوابط و مقررات طراحي معماري ساختمانهاي مسكوني

تعداد نظرات : 1



برچست ها :
تعداد بازدید : 1029

بيش از صدها طرح خانه هاي ويلايي در قالب پي دي اف

تعداد نظرات : 3



برچست ها :
تعداد بازدید : 945

سیستم گرمایش از کف

تعداد نظرات : 0



برچست ها :
تعداد بازدید : 122

معماری داخلی وفضامندی

تعداد نظرات : 0


معماری داخلی وفضامندی

فرهاد احمدی-چکیده:طراحی داخلی در طول تاریخ به واسطه میزان دانش انسان ، شناخت مسائل فنی ، مصالح و امکانات صورت های مختلفی یافته است.


مثلاً کندها ، که جزء اولین دخل و تصرفات بشر در طبیعت بوده است را می توان جزء نخستین فضاهای داخلی دانست . این فضاها دهلیزهایی هستند که پوسته ای از جنس طبیعت دارند و می شود از آن ها تلقی نوعی فضای داخلی نمود . در بررسی های باستان شناسانه می بینیم که در درون این کندها صفه هایی ایجاد شده که به واسطه آنها کارکردها و یا عرصه ها از هم تفکیک می شده اند.

دریافت متن کامل مقاله [ دریافت فایل ]


برچست ها :
تعداد بازدید : 160

نمونه ای از طراحی بنا با نمای دوپوست

تعداد نظرات : 0



نمونه ای از طراحی بنا با نمای دوپوست ایدۀ طراحی:یکی از دستاوردهای مهم معماران مدرن انعطاف پذیری ساختمان است که در اصول پنج گانۀ معماری مدرن به آن تاکید بسیاری شده است . به همین دلیل در طراحی این ساختمان انعطاف پذیری به عنوان یک اصل در نظر گرفته شده است .  
این مهم درطرحی بدنۀ خارجی و اجزاء داخلی مشهود است . پوستۀ خارجی کاملاً شفاف و سبک بوده و در عین حال مسائل مربوط به اتلاف انرژی و مسائل اقلیمی که گریبان گیر این گونه از معماری است ، با استفاده از تکنولوژی دو پوسته به صورت منطقی مرتفع شده است .
 تراس های سبز جبهۀ شمالی ، واقع در بین دو پوسته ، با فضائی مستقل از اجزاء داخلی در عین ایجاد یک خرد اقلیم و تلطیف هوای ساختمان منجر به ایجاد مکانی متفاوت برای ایجاد تنوع فضائی و بصری شده است . این تراسها محل هایی مناسب برای فعالیت های خاص از جمله محلی برای استراحت کارمندان ، برگزاری نشست های کوچک ، ملاقات ها و ... هستند.
دریافت متن کامل مقاله [ دریافت فایل ]


برچست ها :
تعداد بازدید : 151

معماری ایرانی و رنگ

تعداد نظرات : 1


مقدمه:
انسان-وبه تبع او اثر هنري-موجوديت نمي يابد،مگر انكه قالب وروحي داشته باشد0قالب و روح دو وجه منفك ياهمراه و تركيبي نيستند ،بلكه وجوهي محشور و عجيبند كه هيچ كدام بدون ديگري موجوديت و معنا نمي يابد0نه هر فالبي محمل هر روحي است و نه هر روحي تاب نشستن برهر قالبي رادارد0اين دو تنها با يكديگر موجوديت مي يابند و رشد مي كنند و مرتبت وجودي مي يابند0
در هنر معماري ، اثر و روح حاكم بر جايجاي آن از يكديگر منفك نيستند و نمي توانند كه باشند0نمي توان فضايي را تخيل نمود ؛بدون انكه صورت و شمايلي برايش قائل گشت و به همين منوال نمي توان صورت و شمايلي تصور نمود و مصالح ان را در نظر نداشت 0روح فراخ در همنشيني با قالب تنگ ،همچون انيسش خرد وحقير مي گردد يا قالب شكسته بر مي دارد0قالي فراخ نيز ذيل روح خرد شده ، ويران مي شود0 اين دو تنها با رشد متناسب و همپاي يكديگر ،كاراو زيبنده مي گردند0
هر عنصر يا واحد معماري در همان بدو پيدايي ، متحد با مصالح و پيكره ،معرفتي را نيز هويدا و اشكار مي گرداند كه به واسطه اين معرفت است كه آن پيكره ادراك مي شود0هرچند كه مصالح بنايي عامل ايستايي و برپا شدن هر اثر معماري است اما معرفت حاكم بر ان است كه حافظ و نگارنده كليت و گاه حتي جزئيات اثر خواهد بود و گرنه متروك خواهد ماند و ايستايي اش نيز ديري نخواهد پاييد و رو به ويراني خواهد گذاشت0
دانلود متن کامل


برچست ها :
تعداد بازدید : 106

اطلاعات پایه در مورد تعاریف معماری

تعداد نظرات : 0


مساحت زيربنا: مساحت هر طبقه از بنا را گويند.

مساحت كل بنا: مجموع سطح طبقات يك ساختمان اعم از روي زمين يا زيرزمين.

متوسط مساحت زمين: نسبت مساحت قطعات تفكيك شده به تعداد آن را در يك محدوده معين .

ضريب سطح اشغال : سطح اشغال شده در طبقه همكف يك ساختمان نسبتبه كل مساحت زمين مورد نظر (طبق سند و يا مساحت وضع موجود بشرطي كه بدون كسر اصلاحي كمتر از سند مالكيت باشد.).

متوسط مساحت كل بنا :نسبت جمع مساحت پروانه ها يا جمع مساحت پايان ساختمانها به تعداد پروانه ها يا پايان ساختمان صادره .

متوسط ضريب تراكم :   نسبت جمع تراكم استفاده شده در هرپروانه يا بنا به تعداد كل پروانه هاي صادره .

مساحت كل طبقات و زيرزمين : مجموع مساحت كل طبقات احداث شده (مطابق مساحت كل بنا) با احتساب مساحت زيرزمين .
 بقیه در ادامه مطلب


برچست ها :
ادامه مطلب ...
تعداد بازدید : 214

گود برداري

تعداد نظرات : 0


گود برداري را به چند لحاظ انجام مي دهند

1)محافظت فو نداسيون از عوامل جوي

2(رسيدن به خاك مناسب

(3گيردار كردن ساختمان به زمين ( براي اينكه در هنگام زلزله ساختمان حركت كند


   طريقه گود برداري:

ابتدا نفشه فنداسيون را از هر طرف نيم متر بيشتر روي زمين پياده كرده(طريقه  پياده كردن نقشه فونداسيون در ادامه خواهد آمد) ،  براي اينكه محل دقيق فونداسيون  مشخص شود قبل از گودبرداري  يك ضلع آنرا  انتخاب نموده  ودر دو امتداد آن و  به فاصله مشخص دورترازمحل گودبرداري دو ميخ چوبي نشانده ( براي دقت بيشتر
مركز ميخ چوبي را ميخ فلزي زده)  بعد از اينكه يك ضلع مشخص شد . و محل گود برداري را مشخص نموده. پس از آن به وسيله لودر مشغول به گود برداري شده  كه براي رفت آمد كاميون خارج از گود به وسيله لودر در سطح شيبداري .كه متصل به گود است ايجاد نموده تا آمد وشد صورت گيرد. بعد از ساخت فنداسيون و ديوار چيني به وسيله لودر و يا كار گر پرمي شود ضمناً خا كبرداري لايه لايه انجام شده و خاكهاي حاصل ازگود برداري به وسيله كاميون به خارج از كارگاه منتقل مي شود تا اينكه به عمق مورد نظر برسد. 

و بعد آنرا مسطح مي كنند . به اين طريق كه براي صاف كردن كف گود كه با چشم انجام داده ايم و شايد جاهاي گود پستي و بلندي داشته باشد  به وسيله چند ميلگرد در نقاط مختلف گود كو بيده و سپس به وسيله دوربين و شاخص در ارتفاعي كه بايد روي آن فنداسيون قرار گيرد روي ميلگردها علامت زده ( مثلاً فنداسيون روی ارتفاع 50 بايد قرار گيرد روي كليه ميلگردها علامت زده ) بعد از اين مراحل هرجا از كف تا جايي كه بيشتر ويا كمتراز10متر باشد خاكبرداري ويا خاك ريزي مي كنند تابراي ريختن بتن مگر آماده شود.

دانلود متن کامل



برچست ها :
تعداد بازدید : 114